شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

منابع انسانی،سرمایه ای ارزشمند و تاثیرگذار

منابع انسانی،سرمایه ای ارزشمند و تاثیرگذار

یادداشتی از: سید محمد امین فاضلی مطلق

نیروی انسانی در هر سطح و مسئولیت سازمانی که باشد بعنوان سرمایه اصلی آن مجموعه کاری و ارزشمندترين و مهمترين منبع استراتژيك آن محسوب می شود و با نقشی که ایفا می کنند عامل مهم و تاثیرگذار اجرا شدن صحیح برنامه‌ها و راهبردهای آن سازمان بشمار می آید و حتي فناوري پيشرفته، بدون حضور این منابع ارزشمند ناتوان تلقي مي شود. نيروي انساني كارآمد، امكان افزايش توليد و ارزش افزوده را مهیا می سازد و در جوامعی که شاهد عدم توسعه یافتگی هستیم حتما به این عامل مهم بي توجهي شده و در برخي از كشورهاي در حال توسعه بخوبی بر منابع انسانی سرمايه گذاري شده و این برنامه ریزی صحیح باعث بهره برداري بهتر از سرمايه فيزيكي مي گردد که خود عامل مهمي در فرآيند رشد و توسعه اقتصادي به شمار مي رود.
منابع انسانی که با توجه به نقش مهم و اثرگذار آن در موفقیت سازمان‌ها به سرمایه‌های انسانی تعبیر می‌شود، سرچشمه همه تحولات و بارزترین نمود تغییر و رشد یک سازمان است.
در شرکت‌های نیشکری با توجه به ماهیت و نوع فرایندها چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت و مراحل تولید، ضرورت ایجاب می نماید برنامه ای جامع و به روز برای تقویت کارکنان پیاده سازی و اجرا شود. دانش، مهارت و خلاقیت کارکنان در کنار فن‌آوری‌های نوین می‌تواند مسیر دستیابی به اهداف متعالی شرکت‌ را هموارتر سازد. سرمایه‌گذاری جهت رشد و توسعه نیروهای انسانی منجر به شکوفایی خلاقیت و افزایش توان و مهارت آنان می‌شود. شرکت های در مسیر رشد و تعالی به نیروهای با انگیزه و مستعد نیاز دارند تا در شرایط سخت با تکیه بر پتانسیل و توانمندی آنها بتوانند گره از مشکلات خود بگشایند.
درهر سازمانی بايد بتوان اين دارايي های ارزشمند را به درستي مديريت كرد چرا که منابع انسانی به عنوان محور محرکه توسعه و عامل تعیین کننده‌ در کیفیت سودآفرینی بنوعی ارتباط مستقیمی با بهره‌وری و توسعه پایدار دارد.
شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی به عنوان یکی از شرکتهای بزرگ نیشکری ایران و یکی از برترین شرکتهای تولید کنندگان شکر با کیفیت درکشور با اشتغال آفرینی نزدیک به 2 هزارو500 نفر نیروی انسانی، با تامین ماده اولیه مورد نیاز برخی صنایع بزرگ ایران ،نقش بزرگی را در توسعه اقتصادی کشور ایفا می نماید و اگر امروزاین شرکت توانسته مسیر رشد و شکوفایی خود را به خوبی طی نماید و آینده‌ای درخشان تری را برای خود ترسیم نماید ، بدون شک مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی تک تک کارگران، کارکنان و مدیران به عنوان سرمایه انسانی خود می باشد.
اعتقاد داریم با عزم راسخ، همکاری و هم افزایی مستمر، مسیر توسعه و شکوفایی را به سرعت طی خواهیم کرد و باورمان این است که با همدلی در جهت تحقق شعار سال که همانا تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی می باشد با ارتقای شاخص‌های کلیدی پویایی و کارآمدی هرچه بیشتر منابع انسانی، در سال 1401 افق‌های درخشانی را برای استان خوزستان و ایران همیشه سرفراز رقم خواهیم زد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.