شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

آغاز برداشت نیشکر از اراضی کشت و صنعت دعبل خزاعی “نوید افزایش برداشت سبز”

آغاز برداشت نیشکر از اراضی کشت و صنعت دعبل خزاعی “نوید افزایش برداشت سبز”

عملیات برداشت محصول نیشکر از مزارع شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی به‌مدت 100 روزِ کاری آغاز شد

به گزارش روابط‌عمومی کشت و صنعت دعبل خزاعی، مهندس علیرضا دورباشی زاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی با اعلام این خبر گفت، پیش بینی می شود امسال طبق تعهدات محیط زیستی تا 35 درصد از سطح اراضی شرکت به صورت سبز برداشت خواهد شد.
به گفته وی، هر ساله از اواخر مهرماه برداشت نیشکر از مزارع شرکت آغاز می شود و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد.
مهندس دورباشی زاده ضمن تشکر از زحمات کلیه پرسنل شرکت، گفت: امروز به شکرانه الطاف الهی، عزم و اراده راسخ و تلاش جهادگونه مدیران، متخصصین، مهندسین و کلیه پرسنل بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت با حمایت خوب واحدهای پشتیبانی در شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی توانستیم در مقابل شرایط سخت کم‌آبی، محصول نیشکر را تیمار کنیم و امروز شاهد به ثمر نشستن زحمات همکاران در این خصوص باشیم.
وی با اشاره به برنامه‌های انجام‌شده در بحران کم‌آبی برای کنترل محصول، بیان کرد: امسال نیز اگر چه در شرایط کم‌آبی و با وجود کمبودها و محدودیت‌هایی که در تامین منابع آبی وجود داشت، اما با یک برنامه‌ریزی مدون توسط متخصصین بخش‌های کشاورزی و صنعت با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری، پایش و کنترل مستمر مزارع نیشکر، مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گرفت و به اجرا در آمد که این اقدامات باعث شد بتوانیم خسارت‌های ناشی از این تنش‌های آبی را به حداقل برسانیم.

بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری و پایش مستمر در مزارع نیشکر دعبل خزاعی

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی با اشاره به آغاز عملیات برداشت نیشکر از مزارع شرکت کشت صنعت دعبل خزاعی، از بهره‌گیری شیوه‌های نوین آبیاری و پایش مستمر در مزارع این واحد خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی کشت و صنعت دعبل خزاعی، دکتر آقاجان بهادری گفت: عملیات برداشت در 100 روز کاری و طی دو شیفت در 24 ساعت شبانه روز انجام می شود.
معاون کشت و صنعت دعبل خزاعی، در ادامه اظهار کرد: امسال که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی نام‌گذاری شد، در فصل برداشت در شرکت دعبل خزاعی از عوامل بومی استفاده شده که 70 تراکتور و 140 نیروی بومی فصلی به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به تعهد 80 تن در هکتار، اعلام کرد، روزانه 9 هزار و 160 تن برداشت می شود

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.