شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

مانور آتش‌نشانی و ایمنی در شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی برگزار شد

مانور آتش‌نشانی و ایمنی در شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی برگزار شد

مانور عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات با هدف بررسی عملکرد تیم ایمنی و آتش‌نشانی در هنگام بروز حوادث و سوانح، در روز چهارشنبه 7 مهرماه 1400 در شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی با موفقیت انجام شد.

 به گزارش روابط عمومی، این مانور‌ با رعایت استاندارهای لازم و در راستای بررسی و بهبود عملکرد تیم آتش‌نشانی این مجموعه بزرگ صنعتی و تولیدی در زمان مواجهه با آتش‌سوزی‌های احتمالی در بخش‌های مختلف، با حضور تیم‌های امدادی و درمانی، ایمنی و کارشناسان حوزه آتش‌نشانی برگزار گردید.

برگزاری مانور به‌جهت آمادگی نیروهای آتش‌نشان و فوریت‌های پزشکی

این عملیات امداد و نجات مطابق با برنامه زمان‌بندی جهت بررسی آمادگی، حفظ و ارتقاء مهارت‌های نیروهای آتش‌نشانی، فوریتهای پزشکی و حراست اجرا شد و واحدهای عملیات آتش‌نشانی، حراست و بهره‌برداری و فوریت‌های پزشکی به اجرای عملیات اطفاء حریق و کمک به مصدومان پرداختند.

در این مراسم محمد امین روز بخش زاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی ضمن عرض تبریک فرا رسیدن روز آتش‌نشانی و ایمنی، گفت: در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، در آن محل 4 مخزن بزرگ وجود داشت که در صورت انفجار هر کدام از آنها، یک اتفاق ناگوار حادث می‌شد که آتش‌نشانان منطقه و شهرهای اطراف با ایثار و فداکاری برای مهار آتش به پالایشگاه آمدند و آتش را خاموش نمودند و مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه نمودند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آن آتش‌نشانان شجاع شد که به‌همین دلیل این روز به‌نام آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شد.

ضرورت اجرای بیشتر مانورهای ایمنی و آتش‌نشانی

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی در ادامه بیان داشت: با توجه به بازخورد مناسبی که از نحوه عملیات مانور اطفاء حریق و امداد و نجات دریافت می‌شود، ضرورت دارد تا واحد ایمنی و آتش‌نشانی بیش از پیش بر انجام این دست مانور‌ها و کسب هر چه بیشتر آمادگی در شرایط اضطراری اقدام نمایند.

محمد امین روز بخش زاده با اشاره به اهمیت حضور به‌موقع و سرعت عمل با دقت نظر کافی تیم‌های عملیاتی در حین بروز حوادث، گفت: باید همیشه تیم آتش‌نشانی و نیروهای امدادی در حالت آماده باشند تا در کمترین زمان ممکن خود را به صحنه حادثه برسانند تا مخاطرات پیرامون محیط کار ناشی از حوادث به حداقل برسد.

برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای نیروهای امدادی و عملیاتی

در ادامه این مراسم، محمد علی کریمی مدیر ایمنی و سلامت توجه به آموزش پرسنل این حوزه را مهم دانست و گفت: طی هماهنگی با مدیران حوزه طرح و برنامه و آموزش در سالیان گذشته، دوره‌های آموزشی خوبی بر اساس نیاز کارکنان اجرا و به‌شکل مستمر جهت آگاهی بیشتر و افزایش راندمان کاری نیروهای عملیاتی در بخش ایمنی و آتش‌نشانی برگزار می‌گردد.

کریمی اظهار داشت: بنا به تاکیدات مدیرعامل شرکت بنا داریم انجام مانورهای مختلف امداد و نجات را با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث و شناسایی نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف با توجه به استانداردهای روز دنیا، از سالی یکبار تغییر داده و به‌شکل ماهانه برگزار نماییم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.