شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی برای سومین بار به‌عنوان واحد صنعتی سبز معرفی شد

شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی برای سومین بار به‌عنوان واحد صنعتی سبز معرفی شد

شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی به‌همراه سه کشت و صنعت فارابی، امیرکبیر و امام خمینی (ره) از مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، توسط اداره کل محیط زیست استان خوزستان به‌عنوان واحد صنعتی سبز استانی و کشوری معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی، همایش تجلیل از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استان خوزستان، روز سه‌شنبه 9 تیرماه با حضور مدیر کل ارزیابی زیست‌محیطی سازمان محیط زیست کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان، مدیرکل محیط زیست خوزستان، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و جمعی از مدیران استان در سالن آمفی تئاتر هتل نیشکر اهواز برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، با بیان اینکه امروز روند توسعه در دنیا بر اساس اقتصاد سبز است و برای رسیدن به این نوع اقتصاد باید توسعه صنعت سبز را -که تضمین‌کننده توسعه پایدار است- مدنظر قرار دهیم، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم آینده پایدار و اقتصاد مناسبی داشته باشیم، باید اطمینان حاصل کنیم که فعالیت‌های صنعتی ما به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند. یعنی مدیران و متخصصین حوزه صنعت، باید اهتمام داشته باشند که فعالیت و تولید آنها همسو با حفاظت از محیط زیست است.

حمید جلالوندی گفت: باید میزان اثرگذاری اجرای یک پروژه بر محیط زیست و برعکس نقش محیط بر روی پروژه بررسی شود که مهمترین چالش ما در حوزه ارزیابی، پروژه‌های انتقال آب بین حوضه‌ای است که خوزستان نیز به این مسئله مبتلا است.

به گفته مدیر کل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست، عدم قرارگیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال انتخاب، بهبود سیستم‌‏های پالایش و کنترل آلاینده‌ها، نصب و راه‌‏اندازی و یا اصلاح سیستم تصفیه فاضلاب، سازگاری با فرآیند تولید پاک، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حامل‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست‌محیطی مدیران و کارکنان واحد و کاستن اثرات منفی و ضایعات صنعت بر محیط زیست، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست‌محیطی ISO14000 از جمله معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز می‌باشد.

در ادامه، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان داشت: هر صنعتی که الگوی تولید خود را در راستای شاخص‌های محیط زیستی قرار دهد و روش‌های فرآیند تولیدات آن سازگار با محیط زیست باشد، آن صنعت سبز است.

محمد جواد اشرفی، خاطر نشان کرد: در مدیریت پسماندها در حوزه صنعت، در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده ولی باید کارهای بیشتری انجام شود. در پایان این همایش، از سه کشت و صنعت دعبل خزاعی، فارابی، امیرکبیر و امام خمینی (ره) به‌عنوان واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استانی و کشوری با اهداء تندیس و لوح تقدیر، تجلیل به‌عمل آمد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.