شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

دکتر ولید آلبوناصر در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی شکرستان خبر داد:

دکتر ولید آلبوناصر در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی شکرستان خبر داد:

نیشکر، پیشگام در ایجاد اشتغال پایدار و رونق گردشگری

شکرستان، نماد هم‌افزایی میان صنعت نیشکر و جوامع پیرامون دبیر چهارمین جشنواره ملی شکرستان در آیین رونمایی از پوستر این رویداد، جشنواره شکرستان را نمادی از هم‌افزایی میان صنعت نیشکر و جوامع پیرامون برشمرد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی شکرستان در آیین رونمایی از پوستر این رویداد، جشنواره شکرستان را نمادی از هم‌افزایی میان صنعت نیشکر و جوامع پیرامون برشمرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر ولید آلبوناصر ضمن قدردانی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری خوزستان برای ثبت رویداد شکرستان در تقویم گردشگری، افزود: صنعت نیشکر پس از یک نسل فعالیت در این منطقه، موفق شد بزرگ‌ترین برداشت مکانیزه محصولات کشاورزی را نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه، به ثبت برساند که اکنون در قالب جشنواره ملی شکرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای برجسته مدیریت دکتر ناصری در صنعت نیشکر طی پنج سال اخیر، از جمله حمایت از جوامع محلی، گفت: صنعت نیشکر فراتر از یک جشنواره حرکت کرده است؛ در این زمینه، در راستای حمایت از صنایع‌دستی و کارآفرینان محلی، به دستور دکتر ناصری، هدایای تبلیغاتی این صنعت در طول سال از محصولات صنایع‌دستی استان تهیه شده و هدف اصلی، یعنی ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه، محقق شده است.

ایجاد اشتغال پایدار و رونق گردشگری

دبیر چهارمین جشنواره ملی شکرستان ادامه داد: در حوزه گردشگری، شرکت توسعه نیشکر با حمایت از روستاهای اطراف واحدهای نیشکری مانند صراخیه، عطیش و علوه، در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، به ایجاد اشتغال پایدار و رونق گردشگری در این مناطق کمک کرده است. علاوه بر این، شرکت سدادفام نیشکر و هتل نیشکر تورهای متعددی به این روستاها برگزار کرده‌اند و تلاش شده، خانواده بزرگ نیشکر در طول سال با این روستاها به‌عنوان مناطق هدف گردشگری، آشنا شوند.

آلبوناصر همچنین خبر داد: امسال جشنواره در کشت و صنعت دعبل خزاعی با همکاری شرکت خمیرمایه و الکل رازی برگزار خواهد شد و تلاش شده تا جوامع محلی و روستاهایی که پتانسیل تبدیل به مقاصد گردشگری دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

تشریح رویدادهای شکرستان چهارم

وی در تشریح بخش‌های مختلف جشنواره گفت: این رویداد در سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی برگزار می‌شود؛ در بخش رقابتی، جشنواره ادبی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی، جشنواره شهد رسانه، جشنواره قاب سبز در حوزه عکاسی، و بوم سبز در زمینه نقاشی برگزار می‌شود که پس از ارزیابی توسط داوران، جوایزی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش جنبی نیز برنامه‌های مختلف ورزشی، تورهای گردشگری و حمایت از هنرمندان بومی در نظر گرفته شده است؛ همچنین در بخش نمایشگاهی، ۴۰ غرفه از طریق فراخوان شناسایی شده‌اند تا محصولات خود را به نمایش و فروش بگذارند.

دبیر چهارمین جشنواره ملی شکرستان یکی از اقدامات مهم دکتر ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر را اختصاص بن‌های خرید به کارکنان نیشکر برای خرید از غرفه‌داران این جشنواره عنوان کرد که به‌نوعی حمایت از صنعتگران محلی به شمار می‌آید.

آلبوناصر در پایان تاکید کرد: این جشنواره پتانسیل برگزاری در سطح بین‌المللی را دارد و مقدمات آن با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری خوزستان در حال پیگیری است.