شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

مانور امداد و نجات در کشت و صنعت دعبل خزاعی برگزار شد

مانور امداد و نجات در کشت و صنعت دعبل خزاعی برگزار شد

مدیر H.S.E.E کشت و صنعت دعبل خزاعی از برگزاری مانور امداد و نجات با محوریت آمادگی در برابر بروز حوادثی همچون نشت مواد اسیدی در این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی،محمد علی کریمی هدف از برگزاری این مانور را ایجاد هماهنگی ، حفظ آمادگی و همچنین تعامل بین بخش های مختلف برشمرد و گفت: ضروریست تا در مواجه با حوادث احتمالی در حین انجام ماموریت های کاری بتوانیم توان عملیاتی نیروهای امدادی را افزایش دهیم.

هدف از برگزاری اینگونه مانورها شناسایی نقاط قوت و ضعف است

وی بیان داشت تمرینات تخصصی نیروهای عملیاتی، بهره مندی درست از تجهیزات، ارزیابی عملکرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف از اهداف برگزاری اینگونه مانورها می باشد.

امداد رسانی سریع به مصدومین توسط تیم های امدادی

کریمی افزود: این مانور با سناریو نشت مواد اسیدی در محل انبار مخصوص نگهداری مواد شیمیایی انجام و مواردی از جمله کنترل و تثبیت صحنه حادثه، امداد رسانی سریع به مصدومان حادثه دیده در اثر مواجه با ماده اسیدی و انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی در صحنه توسط تیم های امدادی از واحد آتش نشانی و بهداشت و درمان انجام گرفت.

ایجاد آمادگی و آموزش پرسنل حوزه ایمنی برای مقابله با حوادث احتمالی

مدیریت ایمنی و سلامت کشت و صنعت دعبل خزاعی تعامل و هم افزایی بیشتر بین بخش های خدمات رسان را از دیگر اهداف اجرای این مانور برشمرد و گفت: برگزاری این چنین مانورهای در ایجاد آمادگی و آموزش پرسنل حوزه ایمنی و نجات برای مقابله با حوادث احتمالی و همچنین حفظ خونسردی و کاهش خسارات اهمیت بسزایی دارد.

در این مانور مصدومین فرضی با استفاده از تجهیزات لازم پزشکی توسط تیم بهداشت و درمان شرکت کننده در مراسم به سرعت به مرکز درمانی واحد منتقل و گروههای عملیاتی مکان را به وسیله ماده جاذب از وجود مواد اسیدی پاکسازی و اثرات موجود در صحنه را بر اساس دستورالعمل های لازم جمع آوری و به مکان مناسب و ظرف های تعبیه شده بدین منظور انتقال و ایمن سازی کامل در این خصوص انجام گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.