شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

کوهنورد کشت و صنعت دعبل خزاعی بر بام ایران ایستاد

کوهنورد کشت و صنعت دعبل خزاعی بر بام ایران ایستاد

محمد حشمتی فر کارمند کشت و صنعت دعبل خزاعی و از کوهنوردان استان خوزستان توانست در مدت سه روز از مسیر جبهه جنوبی به قله پنج هزار و ۶۱۰ متری دماوند صعود نموده و بر بام ایران بایستاد.

به گزارش روابط عمومی ، وی با اشاره به اینکه پیش از این تجربه صعود به قله های مختلف کشور را داشته، گفت: قله علم کوه ،قله حوض دال(از قله های کوه دنا)، قله یخچال در همدان،قله مونگا و قله الوند از جمله قله‌هایی هستند که قبل از صعود به قله دماوند آنها را در قالب تیم های کوهنوردی ،فتح کرده ایم

محمد حشمتی فر در ادامه بیان داشت: این صعود سه روز بطول انجامید که در روز اول از منطقه پلور به قسمت گوسفند سرا در ارتفاع 3200 متری  و پس از آن به منطقه بارگاه سوم در ارتفاع 4200 متری صعود نمودیم و پس از یک روز استراحت و بجهت هم هوایی در روز سوم پس از 10 ساعت کوهنوردی به قله کوه دماوند در ارتفاع 5610 متری صعود نمودیم.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که بر فراز قله  غلظت شدیدی از گوگرد که ناشی از آتشفشانی بودن این قله همراه با چشمه های گوگردی آب گرم وجود داشت به دلیل اینکه ماندن در آنجا موجب مشکلات تنفسی می شود پس از 30 دقیقه قله دماوند را ترک کردیم.

دماوند بعنوان بلندترین قله مخروطی جهان و همچنین بلندترین شیب را در بین قله‌های آتشفشانی دنیا دارد که این کوه را در رده دوازدهم بلندترین قله‌های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار می‌دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.