شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

تقدیر رییس جهاد کشاورزی مازندران از مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی

تقدیر رییس جهاد کشاورزی مازندران از مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از تلاش‏های مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی و مجموعه پرسنل این شرکت در انتقال یافته‏‌های تحقیقاتی در زمینه کشت نوین نیشکر قدردانی کرد.

به گزارش نیشکرنیوز،  عزیزالله شهیدی‏‌فر با اشاره به افزایش راندمان برداشت نیشکر در استان مازندران، گفت: انتقال یافته‏‌های تحقیقاتی در زمینه کشت نوین نیشکر به کارشناسان حوزه کشاورزی مازندران از سوی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی و افزایش مهارت کارشناسان این استان، موجب افزایش راندمان کمی و کیفی تولید شده است.

وی ادامه داد: خوزستان قطب نیشکر و تولید شکر کشور محسوب می‏‌شود و پیشرفت‏های متعددی در این حوزه داشته است و بی‌‏شک انتقال یافته‌‏های تحقیقاتی و تجربیات ارزشمند این استان در زمینه کشت نیشکر سبب افزایش راندمان کشاورزی استان مازندران خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ادامه داد: زراعت نیشکر در استان مازندران در سطح 250 هکتار انجام می‌‏شود و سالانه 10 هزار تن نیشکر برداشت و یک هزار تن شکر سرخ  استحصال می‏‌شود.

عزیزالله شهیدی‏‌فر در پایان با تقدیر از تلاش‏ها و پیگیری مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی در آموزش و انتقال یافته‌‏های تحقیقاتی کشت نیشکر به کارشناسان استان مازندران، گفت: امیدواریم با استمرار چنین  نقش‏‌آفرینی‏‌های موثر، کشاورزی و کشت نیشکر در استان مازندران در جهت رشد و شکوفایی هر چه بیشتر گام بردارد.