شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی زمین پاک در کشت و صنعت دعبل خزاعی

برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی زمین پاک در کشت و صنعت دعبل خزاعی

روز جهانی “زمین پاک” یکی از رویدادهای مهم در دنیا به شمار می‌رود که هر ساله برای ارتقاء سطح آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری و حفاظت از زمین در کشورهای مختلف دنیا منجله ایران برگزار می گردد.

همزمان با این روز و با هدف يادآوري ضرورت جلوگيري از آلوده سازي زمين و محيط زيست برنامه های مختلفی از جمله کارگاه یک روزه آموزشی با حضور جمعی از مدیران و روسای کشت و صنعت دعبل خزاعی در ساختمان آموزش این شرکت برگزار گردید.

یکی از اهداف این روز حفاظت از زمین در برابر آلودگی ها است

عباس ظاهری شهماروندی رئیس اداره محیط زیست شهرستان کارون (مدرس این کارگاه آموزشی) با اشاره به شعار امسال روز جهانی زمین پاک که «سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک »نامگذاری شده است، گفت:یکی از اهداف نامگذاری این روز افزایش سطح دانش مردم نسبت به زمین و منابع طبیعی و حفظ کردن زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده‌ها است و در واقع حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است و امروز موضوعات محیط زیست به یک دغدغه عمومی تبدیل شده و با تكيه بر شعار سال راه برون رفت از وضعیت موجود استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می باشد که با سرمایه گذاری در بخش بازیافت می توانند نقش عمده ای در کاهش پسماند ايجاد نمایند .

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ پاسداری از محیط زیست

عباس ظاهری با اشاره به ضرورت پاسداری از محیط زیست و نهادینه سازی آن به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم گفت: با توجه به تغییر اقلیم باید نگاه و نگرش ما نسبت به استفاده از منابع خدادادی تغییر پیدا کند و تاکید بر اجرای پیوست های زیست محیطی و لزوم اجرای صحیح توسعه پایدار در همه مناطق الزامی مي باشد .

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کارون در این دوره آموزشی تاریخچه ای از شرایط زیست محیطی منطقه، اثرات کم آبی بر فرسایش خاک، پدیده ریز گردها ، پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیکی و اثرات ناشی از عدم تجزیه پسماندهای پلاستیکی در طبیعت و همچنین نکاتی پیرامون بررسی عوامل تغییر اقلیم به عنوان مهمترین چالش آینده زمین و همچنین بررسی راهکارها و مسئولیت های فردی و اجتماعی را برای حاضران بیان داشت.

مهندس محمد علی کریمی مدیرایمنی،سلامت و محیط زیست کشت و صنعت دعبل خزاعی در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهار داشت: این روز به همه یادآوری می نماید تا برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زیست بوم و زیستگاهی که در آن به رشد و بالندگی می رسیم ،تلاش نماییم.

مدیر H.S.E.E کشت و صنعت دعبل خزاعی در ادامه بیان نمود: این مدیریت هرساله به مناسبت روز جهانی زمین پاک کارگاه ها و برنامه های آموزشی مختلفی را برگزار می کند .

کسب چندین سال واحد نمونه صنعت سبز توسط کشت و صنعت دعبل خزاعی

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: کشت و صنعت دعبل خزاعی یکی از مجموعه های بزرگ تولیدی و صنعتی در کشور است که همواره حامی و دوست دار محیط زیست بوده است و در این راستا یکی از اقداماتی که انجام می دهد هر ساله در کنار ۱۰ هزار هکتار فضای سبزی که ماحصل پوشش نیشکری در منطقه ایجاد نموده برای گسترش هرچه بیشتر سرانه فضای سبز با کاشت
هزاران اصله نهال در انواع گونه ها نه تنها از تخریب جنگل ها جلوگیری می نماید بلکه به صنعت چوب کشور نیز کمک کرده و توانسته با دریافت استانداردهای روز دنیا در حوزه محیط زیست و ایمنی و بهداشت طی سالیان گذشته بعنوان واحد نمونه صنعت سبز شناخته شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.