شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی
Debel Khozaei Agro-industry Company

ابداع یک دستگاه جدید در شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی

همکاران زحمتکش در مدیریت تجهیزات مکانیکی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی با هدف کاهش خطرات برای پرسنل، کاهش استهلاک تجهیز و در نهایت کاهش هزینه‌های مرتبط اقدام به طراحی و ساخت دستگاه “لاستیک درآر” نمودند.

همیشه فرآیند جدا کردن لاستیک دستگاه‏‌های سنگین (سبدهای حمل نی و لودر و لاستیکهای با سایز مشابه) از رینگ، با دشواری در اجرا و خطر اصابت ابزار (تایلیور و پتک) به پرسنل اجرایی همراه بوده است. جناب آقای کریم نیسی با استفاده از آهن‌‏آلات اضافه و یک دستگاه جک پایه سبدهای حمل نی -که بلااستفاده بود- اقدام به ساخت دستگاهی بنام لاستیک درآر نمودند.

ویژگی‌ها و مزایای دستگاه ابداعی به شرح زیر است:

1-    حفظ ایمنی پرسنل هنگام جداسازی قطعات رینگ از لاستیک، به سبب عدم نیاز به استفاده از تایلیور و پتک -با احتمال پرتاب تایلیور به اطراف و اشخاص- جهت جداسازی آنها از یکدیگر. 

2-   عدم بروز مشکلات جسمی از ناحیه کمر برای پنچرگیر، بعلت عدم نیاز به اعمال ضربات متوالی با پتک سنگین بمنظور جداسازی طوقه رینگ از لاستیک. 

3-  عدم بروز آسیب به قطعات رینگ و طوقه لاستیک، بعلت استفاده از مکانیزم فشار یکنواخت بجای ضربات موضعی. 

4-   ساخت دستگاه برای اولین بار و بدون مشابه. 

5-   صرفه‏‌جویی در ساخت، بعلت استفاده از قطعات مازاد و بلااستفاده و در نتیجه کمک به کاهش هزینه‏‌های شرکت.

دستگاه ابداعی جناب آقای نیسی، پس ازانجام تست‏های مختلف، با همفکری و همکاری دیگر عزیزان تعمیرات سبد، حین عملیات برداشت گذشته، نواقص آن شناسایی، نسبت به رفع عیب و تکمیل آن اقدام گردیده، به تایید مسئولین ذیربط رسیده و کارآمدی خود را نشان داد.

طرز کار دستگاه لاستیک درآر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.